The Value of Continuous Pedagogical Education in the Dissemination and Development of Innovations

  • М.Ю. Сметанина Altai State University (Barnaul, Russia) Email: smtmarina@mail.ru
Keywords: continuous pedagogical education, innovative processes, raising the level of teacher’s proficiency, androgogical principles, reflection, the competence approach, innovative educational technologies

Abstract

The paper considers the main trends of innovative processes in the sphere of continuous pedagogical education. The tendencies of the process of modernization in this system, such as the use of the competence approach, androgogical principles and modular structuring of educational programs are described. Special attention is drawn to modern tendencies of raising the level of teachers’ proficiency at the establishments of Additional Professional Education aimed at training teachers to use innovative educational technologies in their professional activity. Psycho-pedagogical approaches, the forms of organization, modern methods and educational technologies are analyzed. The paper concludes that the importance of innovative processes in all spheres of life of the international community is increasing and emphasis is made on the continuous pedagogical education for the development and advancing of innovations in our country and abroad, as the reforms being conducted in the country require the high level of professionalism, acquiring new knowledge and skills.

DOI 10.14258/izvasu(2015)3.1-15

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...

Author Biography

М.Ю. Сметанина, Altai State University (Barnaul, Russia)
кандидат педагогических наук, доцент кафедры иностранных языков экономического и юридического профилей

References

Онушкин В.Г., Кулюткин Ю.Н. Непрерывное образование - приоритетное направление науки // Сов. педагогика. - 1989. - №2.

Милорадова Н.Г. Психология и педагогика : учебник. - М., 2005.

О проекте концепции развития непрерывного образования : материалы заседания коллегии Минобрнауки России 22 февраля 2011 года [Электронный ресурс]. - URL: http://mon.gov.ru/str/kol/resh/2011/8282/.

Свергун В.Т., Коваль А.Н. Проблемы непрерывного образования на современном этапе развития общества : материалы Междунар. науч.-метод. конф. «Актуальные проблемы современного образования». - Воронеж, 2009.

Печатнова О.М. Современные подходы к пониманию сущности непрерывного образования // Российский научный журнал. - 2009. - №3.

Педагогика профессионального образования : учеб. пособие для студ. высш. пед. учеб. заведений / Е.П. Белозерцев, А.Д. Гонеев, А.Г. Пашков и др. ; под. ред. В.А. Сластёнина. - М., 2008.

Кошелева В.И. Совершенствование профессиональной компетенции учителей иностранного языка в системе повышения квалификации: на материале английского языка : дис.. канд. пед. наук. - Волгоград, 2006.

Гретченко А. Болонский процесс. - М., 2009.

Ермолаева М.Г. Разработка образовательных программ в системе повышения квалификации педагогов // Педагогика. - 2005. - №7.

Новиков В.Н. Непрерывное психолого-педагогическое образование - веление времени // Психологическая наука и образование. - 2012. - №1 [Электронный ресурс]. - URL: http://psyedu.ru/.

How to Cite
Сметанина М. The Value of Continuous Pedagogical Education in the Dissemination and Development of Innovations // Izvestiya of Altai State University, 1, № 3/1(87) DOI: 10.14258/izvasu(2015)3.1-15. URL: http://izvestiya.asu.ru/article/view/%282015%293.1-15.